syyskuu 2016

syyskuu 2016
kaikki kuusi koiraa syyskuussa 2016: Kvenna, Tuhkis, Hiltu, Milla (sijoitettuna), Binni ja Atla (sijoitettuna)

sunnuntai 5. helmikuuta 2012

pakkasta pidellessä

Hiltun ajankulukseen työstämät lukulasit:
Hiltun yhden toiminta viikon aikaansaannokset oli kahdet lukulasit ja kolme kynää, aika saalis ottaen huomioon että koira lähestyy 6 vuoden ikää, pitäis olla jo rauhottunut...

Vaikka tänä vuonna pakkasta on ollut vasta reilun viikon ajan, tuntuu että ihan sietämätöntä alkaa olla elo: koirilla on virtaa ihan hirmuisesti, karvaa kertyy nurkkiin kun ne sisällä villiävät, itsellä on kokoajan rasvapurkki kourassa kun muuten halkee nahat sormista, hepoilla ei voi käydä kunnon lenkeillä, aksan alku- ja loppuverryttelyt tuntuu liiiian pitkiltä.
No olen käyttänyt aina kun mahdollista hallia myös lämmittelyyn eli kiertänyt koiran kanssa hallia ristiinrastiin ja verkkaillut siellä jos on ollut tyhjä kenttä. Näkyy tuo mukavuudenhalu olevan jo sitä luokkaa, kait minä kohta alan toivoa että ravitkin järjestettäis sisähallissa :)

Aksassa ollaan vuodenvaihteen jälkeen tehty ohjatuissa ratoja, jotka on olleet minulle aikas haasteellisia, no sitäkin enemmän koen pieniä onnenhetkiä kun niissä sitten edes joku kohta onnistuu. Sitten käyn itsenäisesti vielä jankkaamaassa niitä hankalampia kohtia tai niitä joissa ois useempi ohjausvaihtoehto.
Edelleen minun ongelmana on hitaat käännökset, väärät jarrutukset, niissä vois parantaa huomattavasti. Kvennalle olen myös treenannut vauhtia kontakti esteille, että suorittais ne ilman minun tukea itsenäisemmin ja nopeemmin, välittämättä siitä mihin minä jään..

Lumen määrä ois nyt sopiva, lupaa kyllä tälle illalle lumisadetta, toivottavasti sitä ei ehdi enää sataa niin paljon kuin oli viime vuonna. Kaivelin noin vuosi sitten ottamiani kuvia Kvennulista ja silloin lunta oli takapihalla huomattavasti enemmän.

Sialle kyytiä

enää korva jälellä...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti